Tinerii jucatori care consuma o gama variata de alimente nu ar trebui să utilizeze suplimente alimentare. Ei ar trebui să fie conștienți de faptul că suplimentele nu oferă o scurtatura spre succes.

Cat si cum mananca?

Cand va puneti problema referitoare la alimentatia copilului care face sport regulat, trebuie sa va concentrati pe obtinerea de suficienta energie de calitate pentru corpul lor activ. Un copil ar trebui sa primeasca intotdeauna o masa hranitoare cu cel putin o ora sau doua inainte de antrenament sau competitie. In plus ei trebuie incurajati sa manance cat mai diversificat astfel incat sa nu duca lipsa de nimic. Ei au nevoie de mai mult „combustibil” decat un adult deoarece sunt in crestere, iar atunci cand intra in joc si activitatea fizica au nevoie de mai multa energie.

In alimentatia lor ar trebui sa predomine carbohidratii si grasimile nesaturate. Sunt recomandate fructe, legume, cereale integrale si alimente usor digerabile. Evitati dulciurile procesate si alimente prajite mai ales inainte de activitatea sportiva.

Cateva reguli de baza

1. Alimentatia afecteaza in mod direct performanta
2. Fiecare organism este diferit si are nevoi diferite
3. O dieta sanatoasa si echilibrata ajuta la sustinerea unui antrenament intens
4. Copiii trebuie invatati de mici sa manance sanatos
5. O dieta variata contine suficiente proteine pentru necesarul zilnic
6. Mentinerea hidratarii este importanta pentru performanta si recuperare
7. 48 de ore inainte de meciuri hraniti-i preponderent cu carbohidrati

  • Mic dejun 8:00 – cereale, fructe, lapte, clatite, paine prajita, oua, sandwich

  • Pranz 12:00 – salata, paste, carne slaba gratar sau cuptor, supa

  • Gustare 16:00 – fructe, branza, mezeluri slabe

  • Cina 19.30 – paste, carne slaba, salata, orez, peste la gratar sau cuptor, legume

Evitati orice bautura care ar putea provoca deshidratare (adica orice bautura cu cofeina, cum ar fi cafea, cola sau suc cu un continut ridicat de zahar). Mesele nutritive de dupa antrenamente ajuta la accelerarea procesului de recuperare.

Apa este esentiala si ar trebui sa fie intotdeauna la indemana lor. Invatati-i sa se hidrateze constant!

In timpul competitiilor le puteti pune in rucsac mici gustari pe baza de carbohidrati gen covrigei.

 

Viziteaza-ne pe Facebook

FI PRIMUL CARE AFLA CE SE INTAMPLA LA ASTERRA BUCURESTI

Promitem ca ne vom stradui sa iti trimitem articole dragute, care sa il ajute pe micul fotbalist!